Материал из Chipwiki
Перейти к: навигация, поиск
Intense Tech with Defence Mech — различия между версиями
(Let’s Mix It Up (and Down)!)
м (Замена текста — «—» на «-»)
 
(не показаны 3 промежуточные версии этого же участника)
Строка 367: Строка 367:
  
  
{{Video:http://chipwiki.ru/music/intensetechwithdefencemech/3-7.mp4|width=320}}
+
{{#widget:video | url=http://chipwiki.ru/music/intensetechwithdefencemech/3-7.mp4 }}
  
 
На этом всё. Не бойтесь экспериментировать и придумывать своё.
 
На этом всё. Не бойтесь экспериментировать и придумывать своё.
Строка 749: Строка 749:
 
'''Изменение высоты тона с помощью P/L/V'''
 
'''Изменение высоты тона с помощью P/L/V'''
  
When LSDj changed from version 4 to version 5.1.0, the pitch engine also changed, as covered by Paul’s LSDj Tech Talk. Until version 6, there was no way to recreate the old logarithmic pitch. Luckily, we now have an instrument setting called “P/L/V” which is actually not entirely obvious about what it should affect, but I will clarify that! P/L/V settings affect how P commands, L commands, and/or V commands work. The default setting of “FAST” plays pitch slides and vibrato at the fastest rate possible (this was previously known as “HF”). Pressing A+Down changes to “TICK” which plays pitch slides and vibrato at a much slower rate that is also affected by the tempo of the song. Pressing A+Down again changes to “STEP” which makes P command a pitch offset only, which is not very useful for kicks, but makes P commands on wave drumkit snares a lot of fun! What we want to change is actually found when we press A+Up from “FAST” and we find a new option: DRUM!
+
Когда LSDJ обновился с версии 4 до версии 5.1.0, то изменению подвергся и движок изменения высоты тона. И до версии 6 не было возможности воссоздать старое поведение. К счастью, теперь у нас есть такая настройка, как "P/L/V", которая работает не совсем очевидно для предназначенных для этого вещей, но я всё объясню! Настройка "P/L/V" влияет на работу команд P, L и V. Стандартное значение "FAST" позволяет воспроизводить слайды и вибрато с максимально возможной скоростью (ранее это задавалось значением "HF"). Комбинация A+вниз меняет значение на "TICK", и слайд с вибрато осуществляется с меньшей скоростью. Ещё одно нажатие A+вниз меняет значение на "STEP", и поведение команды P меняется на простое смещение высоты тона, что не полезно для ударных, но весьма забавно для волнового канала. А теперь нажатие А+вверх, и мы видим следующую опцию: "DRUM"!
 +
 
  
 
<center>[[Файл:Intense Tech with Defence Mech - file 10-1.png]]<br>
 
<center>[[Файл:Intense Tech with Defence Mech - file 10-1.png]]<br>
Строка 1011: Строка 1012:
  
  
This can freshen up a lead that might seem a bit stale, and it has the added benefit of making sure that two instruments don’t get caught fighting in the same frequency range. Think about playing a piano with two hands: it’s much easier to place your left hand in a lower range of the piano, and your right hand above it in a higher range. If both hands are trying to play notes in the exact same octave, it can seem like the hands are trying to battle it out. Rather than increasing the volume, try seeing if you can change the frequency so that each channel is situated comfortably in its own range. While this won’t work for every case, you might find that it opens up quite a bit of room in the mix and when you only have four bits of dynamic range, every little bit counts!
+
This can freshen up a lead that might seem a bit stale, and it has the added benefit of making sure that two instruments don’t get caught fighting in the same frequency range. Think about playing a piano with two hands: it’s much easier to place your left hand in a lower range of the piano, and your right hand above it in a higher range. If both hands are trying to play notes in the exact same octave, it can seem like the hands are trying to battle it out. Rather than increasing the volume, try seeing if you can change the frequency so that each channel is situated comfortably in its own range. While this won’t work for every case, you might find that it opens up quite a bit of room in the mix - and when you only have four bits of dynamic range, every little bit counts!
  
 
'''Control Volume Using Transients'''
 
'''Control Volume Using Transients'''

Текущая версия на 13:32, 22 апреля 2025

Это руководство к LSDJ

Глубокое погружение в волновой синтезатор LSDJ. Часть 1

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Клик

Глубокое погружение в волновой синтезатор LSDJ. Часть 2

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Клик

Не проспите Z

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Клик

Как справляться со своими сохранениями при помощи libLSDj

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Клик

WAV-инструменты и Wave Cruncher

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Клик

Грувим по тикам. Часть 1

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Клик

Грувим по тикам. Часть 2

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Клик


LSDj Wave Cruncher!

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Клик


Давайте обсудим таблицы!

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Клик


Бочки в версии 6: часть 1!

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Пока перевода нет


Kicks Part 2: Kick Heaven in Version 7!

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Перевода пока нет


Scoping Out New Features!

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Перевода пока нет


Let’s Appreciate Version 8!

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Пока перевода нет


Let’s Mix It Up (and Down)!

Оригинальная статья на chiptuneswin.com

Перевода пока нет